Доброго дня, дев’ятикласниці!
Пропоную розгадати кросворд, що допоможе нам пригадати мовні поняття, які будуть використовуватися на цьому уроці.
1. Кінцевий результат обробки будь-якого об'єкту праці.
2. Сукупність усіх
елементів (силует .форма, пропорція, колір, ритм, контраст, художній стиль), що характеризують виріб.
3. Тимчасове панування у певному
суспільному середовищі тих чи інших смаків, що
проявляються у зовнішніх формах побуту, особливо в одязі.
4.
Назва професії людини,
яка розробляє художньо-конструкторські проекти, виконує об'ємно-просторове та
графічне проектування із розробкою компонованих і
композиційних рішень.
5.
Спрощене зображення
предмета, виконане від руки із дотриманням пропорцій.
6.
« Кинутий уперед задум ».
7.
Об'ємне матеріальне
відображення, що дає відомості про особливості
проектованого виробу.
Звернувши увагу на розгаданий кросворд і прочитавши по вертикалі ключове слово (біоніка), можемо зробити висновок, що це пов'язано із живою природою.
Отже, сьогодні ми повинні закріпити знання про художнє конструювання виробів, методи дизайнерської біоніки та скласти план роботи над нашим проєктом "Еко-сумка". Тема нашого уроку "Основи біоніки у проєктуванні"
Так, природа вважається найталановитішим творцем прекрасного і тому є невичерпним джерелом натхнення. Вона прекрасна не лише тому, що художньо досконала сама по собі, а й тому, що кожен переносить на неї своє розуміння краси. Тому переглянемо відео і визначимо в яких сферах людської діяльності використовується біоніка. (Запишіть в зошит ці сфери використання)
Тваринний і рослинний світи підказують ідеї для художнього і технічного конструювання. Тому найвідповідальніший момент у роботі дизайнера — дослідження живої природи.
Методи
біодизайну
Основним методом біодизайну являється метод
функціональних аналогій, або співставлення
принципів і засобів формоутворення виробів і живої природи.
Вивчення форм живої природи живить фантазію
художників-конструкторів, дає матеріал для творчості й
допомагає вирішувати проблему гармонії функціонального і естетичного начал,
збагачуючи формальні засоби гармонізації найбільш виразними пропорціями, ритмом, симетрією, асиметрією тощо. Художник робить детальні замальовки всіх різновидів природного зразка, потім шляхом формоутворюючих, осьових і розчленовуючих ліній аналізує природну форму і розробляє технічний зразок. У біо-дизайнерському процесі обов'язковим є відтворення цікавих для дизайну природних форм за допомогою об'ємних моделей. Моделювання в даному випадку виступає як засіб не лише пізнання законів формоутворення живої природи, але й як інструмент безпосереднього вирішення теоретичних і практичних задач, поставлених перед дизайнерською біонікою. Використання біоніки в процесі художнього конструювання розвиває уяву, пробуджує творчу думку, змушує
розмірковувати, шукати, пізнавати закони природи. На нинішньому етапі освоєння форм живої природи в предметному світі освоюються не просто її формальні сторони, а встановлюються глибокі зв'язки між законами розвитку живої природи і предметного світу. Від функцій до форми і до закономірностей формоутворення — такий основний шлях дизайнерської біоніки.
Можна розглянути приклади застосування біоформ на прикладі груші та електричної лампочки, дятла та молотка тощо.
Практична робота
Створення моделі виробу з використанням біоформ
Послідовність виконання роботи:
1. Розгляньте вироби, зображені на малюнку та
проаналізуйте їх на предмет використання біоформ.
2. Оберіть один із напрямків для зміни формоутворення
або запропонуйте власний.
3. Визначтеся з видозміною реального об’єкта, виконайте ескіз виробу з використанням біоформ. Виконати ескіз зовнішньої форми виробу та окремих елементів у пошуках досконалої форми (в кольорі чи чорно-білому варіанті).
4. Визначте, які матеріали доцільно використати для
виготовлення виробу. (запишіть їх поруч біля ескізу)
Результат роботи
(розгаданий кросворд, записи в зошиті та ескіз сумки)
надішліть за адресою vika6531@ukr.net
Немає коментарів:
Дописати коментар