вівторок, 12 січня 2021 р.

9 клас 12.01.2021

 Доброго дня, дев’ятикласниці!

Пропоную розгадати кросворд, що допоможе нам пригадати мовні поняття, які будуть використовуватися на цьому уроці.

По горизонталі:

1. Кінцевий результат обробки будь-якого об'єкту праці.

2.  Сукупність усіх елементів (силует .форма, пропорція, колір, ритм, контраст, художній стиль), що характеризують виріб.

3. Тимчасове панування у певному суспільному середовищі тих чи інших смаків, що проявляються у зовнішніх формах побуту, особ­ливо в одязі.

4.      Назва професії людини, яка розробляє художньо-конструкторські проекти, виконує об'ємно-просторове та графічне проектування із розробкою компонованих і композиційних рішень.

5.      Спрощене зображення предмета, виконане від руки із дотриман­ням пропорцій.

6.     « Кинутий уперед задум ».

7.      Об'ємне матеріальне відображення, що дає відомості про особливості проектованого виробу.


     Звернувши увагу на розгаданий кросворд і прочитавши по верти­калі ключове слово (біоніка), можемо зробити висновок, що  це пов'язано із живою природою.

    

     Отже, сьогодні ми повинні закріпити знання про художнє конструювання виробів, методи ди­зайнерської біоніки та скласти план роботи над нашим проєктом "Еко-сумка". Тема нашого уроку "Основи біоніки у проєктуванні"


Так, природа вважається найталановитішим творцем прекрасного і тому є невичерпним джерелом натхнення. Вона прекрасна не лише тому, що художньо досконала сама по собі, а й тому, що кожен переносить на неї своє розуміння краси. Тому переглянемо відео і визначимо в яких сферах людської діяльності використовується біоніка. (Запишіть в зошит ці сфери використання)





Отже, біоніка — це наука про використання знань конструкції та форм, принципів і технологічних процесів живої природи в техніці і виробництві. (запишіть визначення в зошит)
 Біоніка в художньому конструюванні — це одночасно і наука, і мистецтво, це аналіз і синтез, пошук нового, оригінального.


Тваринний і рослинний світи підказують ідеї для художнього і технічного конструювання.  Тому найвідповідальніший момент у роботі дизайнера — дослідження живої природи. 

Методи біодизайну

Основним методом біодизайну являється метод функціональних аналогій, або співставлення принципів і засобів формоутворення виробів і живої природи. Вивчення форм живої природи живить фантазію художників-конструкторів, дає матеріал для творчості й допомагає вирішувати проблему гармонії функціонального і есте­тичного начал, збагачуючи формальні засоби гармонізації найбільш виразними пропорціями, ритмом, симетрією, асиметрією тощо. Художник робить детальні замальовки всіх різновидів природного зразка, потім шляхом формоутворюючих, осьових і розчленовуючих ліній аналізує природну форму і розробляє технічний зразок. У біо-дизайнерському процесі обов'язковим є відтворення цікавих для дизайну природних форм за допомогою об'ємних моделей. Моделю­вання в даному випадку виступає як засіб не лише пізнання законів формоутворення живої природи, але й як інструмент безпосередньо­го вирішення теоретичних і практичних задач, поставлених перед дизайнерською біонікою. Використання біоніки в процесі художньо­го конструювання розвиває уяву, пробуджує творчу думку, змушує розмірковувати, шукати, пізнавати закони природи. На нинішньому етапі освоєння форм живої природи в предметному світі освоюються не просто її формальні сторони, а встановлюються глибокі зв'язки між законами розвитку живої природи і предметного світу. Від функцій до форми і до закономірностей формоутворення — такий основний шлях дизайнерської біоніки.

Можна розглянути приклади застосування біоформ на прикладі груші та електричної лампочки, дятла та молотка тощо.


Практична робота

Створення моделі виробу з використанням біоформ

Послідовність виконання роботи:

1. Розгляньте вироби, зображені на малюнку та проаналізуйте їх на предмет використання біоформ.







2. Оберіть один із напрямків для зміни формоутворення або запропонуйте власний.

3. Визначтеся з видозміною реального об’єкта, виконайте ескіз виробу з використанням біоформ. Виконати ескіз зовнішньої форми виробу та окремих елементів у пошуках досконалої форми (в кольорі чи чорно-білому варіанті).

4. Визначте, які матеріали доцільно використати для виготовлення виробу. (запишіть їх поруч біля ескізу)

Результат роботи 

(розгаданий кросворд, записи в зошиті та ескіз сумки)

надішліть за адресою vika6531@ukr.net





Немає коментарів:

Дописати коментар