понеділок, 11 січня 2021 р.

5 клас 12.01.2021


Проєкт «Серветка»

 «Мені війнула в очі сивина,

Та я нічого не везе додому,

Лиш згорточок старого полотна

І вишите моє життя на ньому»

Д. Павличко «Два кольори»

Згодом і ви, оволодівши секретами вишивання, прикрашатимете полотно
свого життя різними візерунками, серед яких буде і вишита серветка.



Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-мандрівка чудовою країною народного мистецтва. Ми ознайомимося з різними видами рукоділля і декоративно-ужиткового мистецтва, зразками вишивок, традиційними узорами і барвами, які прикрашають одяг, оселю. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, що народне мистецтво, яке передавалося з покоління в покоління, століттями завжди було і є грунтом для спілкування людей, джерелом пізнання історії, культури.

Декоративно-прикладне мистецтво –це предметно духовний світ людини – включає в себе численні види художньої практики. Це плетіння і ткання, різьблення і виточування, розпис і вишивка тощо.

Отже, тема нашого уроку – «Вишивка як традиційний вид декоративно-ужиткового мистецтва. Планування роботи з виконання проєкту»

Мистецтво створення побутових речей (посуду, рушників, меблів) та їхнього художнього оздоблення дістало назву декоративно-прикладного або декоративно-ужиткового мистецтва.

Яке ж основне завдання декоративно-ужиткового мистецтва? Звичайно ж, людина здавна захоплювалась красивими речами, тому намагалась зробити своє побутове середовище гарним, що й лежить в основі декоративності.

Декоративно-ужиткове мистецтво поділяють на види за певним призначенням предмета − меблі, взуття, столові прибори, за технікою виготовлення – вишивання, малярство, в’язання, за матеріалом – деревина, текстиль, камінь (використання природних матеріалів), скло, пластмаси, метали та їх сплави (використання штучних матеріалів).

Кожній сучасній українській області притаманні свої декоративно-ужиткові вироби, котрі набули значного розвитку. 

Перегляньте відео про види  декоративно-ужиткового мистецтва:

Отже, українське декоративно-ужиткове мистецтво має прадавнє коріння. Українські промисли існували ще за доби Київської Русі, про що говорять історичні довідки й пам’ятки. Тож найдавнішими видами українського ужиткового мистецтва вважають різьбу по дереву, вишивку, гончарство, кераміку та килимарство.

Переглянемо відео про українську вишивку:


Продовжуємо урок.

На уроці ми розробимо завдання проекту, спробуємо спроектувати,

проаналізувати майбутній виріб.

Пригадаємо етапи проектуваня і що таке проектування?

1. Проектування — це творчий процес розробки проекту виробу. Процес

створення будь-якого виробу відбувається у певній послідовності.

2. Базова модель — форма виробу, яку використовують для розробки цілого

ряду подібних виробів.

3. Модель-аналог — це модель, що створена на основі базової моделі, але

відрізняється формою деталей чи оздобленням.

4. Можливі теми творчих проектів

(Обговорення запропонованих учителем тем проектів (варіанти виробів).)

5. Етапи проектування

(Учні уточнюють І етап, який ми сьогодні маємо розглянути на уроці.)

І. Організаційно-підготовчий етап

— Обґрунтування проблеми, яка спонукає до роботи.

— Постановка мети й завдань проекту.

— Призначення проектованого виробу.

— Вимоги до виробів даного призначення.

— Вимоги до матеріалів.

— Вибір об’єкту проектування.

— Аналіз зразків-аналогів.

— Обґрунтування вибору кращої ідеї для реалізації проекту на основі

проведених досліджень.


     Спираючись на власні знання та опитування друзів і знайомих, досліди необхідність в твоєму виробі. Для цього:

     1. Дай у зошиті відповіді на запитання: 

- Для кого або для чого я буду виконувати цей проект?
- Чи потрібні в нашому житті серветки?
- З яких матеріалів можна виготовити серветки?

- Яким повинен бути мій майбутній виріб? (красивий, оригінальний, міцний і так далі...).

     2. Спробуй намалювати у зошиті свій майбутній виріб з допомогою методу фантазування.



А тепер можна і трішки пофантазувати та намалювати свій майбутній виріб. Головне - ніяких обмежень, працює тільки наша фантазія.

     3. Після завершення малюнка коротко опиши у зошиті свою фантастичну ідею. 

    4. Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька малюнків, на яких зображені вироби, що подібні до твого. 

Можна також скористатися банком ідей: 







5. Оглянь уважно фото, які ти знайшла сама або вибрала в нашому спільному банку-ідей. Після цього дай у зошиті відповіді на запитання: 

- Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим для виготовлення? 

- Який із виробів, на твою думку, є найлегшим для виготовлення? 

- Який виріб ти обрав би для виготовлення на уроці трудового навчання? 

     6. Зроби у зошиті висновок: 

- Я обрав за основу виріб під назвою ________________

- Я думаю, що зможу його виготовити за _______________________ уроків.

Результат роботи (записи в зошиті, ескіз малюнка)

надішліть за адресою vika6531@ukr.net



Немає коментарів:

Дописати коментар