Проєкт «Серветка»
«Мені війнула в очі сивина,
Та я нічого не везе додому,
Лиш згорточок старого полотна
І вишите моє життя на ньому»
Д. Павличко «Два кольори»
Згодом і ви, оволодівши секретами вишивання, прикрашатимете полотно
свого життя різними візерунками, серед яких буде і вишита серветка.
Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-мандрівка чудовою країною народного мистецтва. Ми ознайомимося з різними видами рукоділля і декоративно-ужиткового мистецтва, зразками вишивок, традиційними узорами і барвами, які прикрашають одяг, оселю. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, що народне мистецтво, яке передавалося з покоління в покоління, століттями завжди було і є грунтом для спілкування людей, джерелом пізнання історії, культури.
Декоративно-прикладне
мистецтво –це
предметно духовний світ людини – включає в себе численні види художньої практики.
Це плетіння і ткання, різьблення і виточування, розпис і вишивка тощо.
Отже, тема нашого
уроку – «Вишивка як традиційний вид декоративно-ужиткового мистецтва. Планування роботи
з виконання проєкту»
Мистецтво створення побутових речей (посуду, рушників, меблів) та їхнього художнього оздоблення дістало назву декоративно-прикладного або декоративно-ужиткового мистецтва.
Яке ж основне завдання декоративно-ужиткового мистецтва? Звичайно ж, людина здавна захоплювалась красивими речами, тому намагалась зробити своє побутове середовище гарним, що й лежить в основі декоративності.
Декоративно-ужиткове мистецтво поділяють на види за певним призначенням предмета − меблі, взуття,
столові прибори, за технікою виготовлення – вишивання, малярство, в’язання, за матеріалом –
деревина, текстиль, камінь
Кожній сучасній українській області притаманні свої декоративно-ужиткові вироби, котрі набули значного розвитку.
Перегляньте відео про види декоративно-ужиткового мистецтва:
Отже, українське декоративно-ужиткове мистецтво має прадавнє коріння.
Українські промисли існували ще за доби Київської Русі, про що говорять
історичні довідки й пам’ятки. Тож найдавнішими видами українського ужиткового
мистецтва вважають різьбу по дереву, вишивку, гончарство, кераміку та
килимарство.
Переглянемо відео про українську вишивку:
Продовжуємо урок.
На уроці ми розробимо завдання проекту, спробуємо спроектувати,
проаналізувати майбутній виріб.
Пригадаємо етапи проектуваня і що таке проектування?
1. Проектування — це творчий процес розробки проекту виробу. Процес
створення будь-якого виробу відбувається у певній послідовності.
2. Базова модель — форма виробу, яку використовують для розробки цілого
ряду подібних виробів.
3. Модель-аналог — це модель, що створена на основі базової моделі, але
відрізняється формою деталей чи оздобленням.
4. Можливі теми творчих проектів
(Обговорення запропонованих учителем тем проектів (варіанти виробів).)
5. Етапи проектування
(Учні уточнюють І етап, який ми сьогодні маємо розглянути на уроці.)
І. Організаційно-підготовчий етап
— Обґрунтування проблеми, яка спонукає до роботи.
— Постановка мети й завдань проекту.
— Призначення проектованого виробу.
— Вимоги до виробів даного призначення.
— Вимоги до матеріалів.
— Вибір об’єкту проектування.
— Аналіз зразків-аналогів.
— Обґрунтування вибору кращої ідеї для реалізації проекту на основі
проведених досліджень.
Спираючись на власні знання та
опитування друзів і знайомих, досліди необхідність в твоєму виробі. Для цього:
1. Дай у зошиті відповіді на запитання:
- Для кого
або для чого я буду виконувати цей проект?
- Чи потрібні в нашому житті серветки?
- З яких матеріалів можна виготовити серветки?
- Яким повинен бути мій майбутній виріб? (красивий,
оригінальний, міцний і так далі...).
2. Спробуй намалювати у зошиті свій майбутній виріб з допомогою методу
фантазування.
А тепер можна і трішки
пофантазувати та намалювати свій майбутній виріб. Головне - ніяких обмежень,
працює тільки наша фантазія.
3. Після завершення малюнка коротко опиши у зошиті свою фантастичну
ідею.
4. Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька
малюнків, на яких зображені вироби, що подібні до твого.
Можна також скористатися банком ідей:
5. Оглянь уважно фото, які ти
знайшла сама або вибрала в нашому спільному банку-ідей. Після цього
дай у зошиті відповіді на запитання:
- Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим для
виготовлення?
- Який із виробів, на твою думку, є найлегшим для
виготовлення?
- Який виріб ти обрав би для виготовлення на уроці
трудового навчання?
6. Зроби у зошиті висновок:
- Я обрав за основу виріб під назвою ________________
Результат роботи (записи в зошиті, ескіз малюнка)
надішліть за адресою vika6531@ukr.net
Немає коментарів:
Дописати коментар