ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІНФОРМАТИКИ
Рівні
навчальних досягнень |
Бали |
Критерії
оцінювання навчальних досягнень |
Початковий |
1 |
Учень розпізнає
окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила
техніки безпеки під час роботи з обчислювальною технікою (ОТ) |
2 |
Учень розпізнає
окремі об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно
відтворити знання про них. |
|
3 |
Учень має
фрагментарні знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини
навчального матеріалу) за відсутності сформованих умінь та навичок. |
|
Середній |
4 |
Учень має
початковий рівень знань, значну (більше половини) частину навчального
матеріалу може відтворити репродуктивно; з допомогою вчителя може виконати
просте навчальне завдання; має елементарні, нестійкі навички роботи на
комп’ютері. |
5 |
Учень має рівень
знань вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну
частину навчального матеріалу з елементами логічних зв’язків; має стійкі
навички виконання елементарних дій з опрацювання інформації на комп’ютері. |
|
6 |
Учень знайомий з
основними поняттями навчального матеріалу; може самостійно відтворити значну
частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком
виконати просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій
з опрацювання інформації на комп’ютері. |
|
Достатній |
7 |
Учень уміє
застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити
основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи та
наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; уміє виконувати
навчальні завдання, передбачені програмою. |
8 |
Учень уміє
аналізувати навчальну інформацію, в цілому самостійно застосовувати її на
практиці, контролювати власну діяльність; самостійно виправляє вказані
вчителем помилки; самостійно визначає спосіб розв’язування навчальної задачі;
вміє використовувати інтерактивну довідкову систему. |
|
9 |
Учень вільно
володіє навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє
узагальнювати і систематизувати навчальну інформацію; самостійно виконує
передбачені програмою навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє
допущені помилки; може аргументовано обрати раціональний спосіб виконання
навчального завдання; вільно володіє клавіатурою. |
|
Високий |
10 |
Знання, вміння і
навички учня повністю відповідають вимогам державної програми. Учень володіє
міцними знаннями, самостійно визначає проміжні цілі власної навчальної
діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно знаходити додаткову
інформацію та використовує її для реалізації поставлених перед ним навчальних
цілей; судження його логічні й достатньо обґрунтовані; має певні навички
керування операційною системою. |
11 |
Учень володіє
узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати особисту навчальну
діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи; вміє самостійно
знаходити джерела інформації і використовувати її відповідно до мети і
завдань власної пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і вміння
у нестандартних ситуаціях; уміє виконувати завдання, не передбачені
навчальною програмою; має стійкі навички керування інформаційною системою. |
|
12 |
Учень має стійкі
системні знання та продуктивно їх використовує, стійкі навички керування
інформаційною системою в нестандартних ситуаціях; уміє вільно використовувати
нові інформаційні технології для поповнення власних знань та розв’язування
задач. |
Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми
«Глобальна мережа Інтернет та її можливості»
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання |
початковий |
1 |
Учень має уявлення про комп’ютерну мережу, глобальну комп’ютерну мережу
Інтернет |
2 |
-Учень розпізнає деякі характерні послуги глобальної мережі; пошук
потрібної інформації та ознайомлення з нею; електронне листування; пошук
потрібних програм та їх копіювання; інтерактивне спілкування |
|
3 |
-Учень має уявлення про організацію зв’язку між комп’ютерами в Інтернет;
наявність каналів зв’язку між комп’ютерами для під’єднання до Інтернет; види
програмного забезпечення, необхідного для роботи в глобальній мережі
Інтернет; поняття про гіпертекст та правила роботи з ним -Учень має уявлення про конкретну програму-броузер; програму для
підтримки роботи електронної пошти |
|
середній |
4 |
-Учень має початкові знання про сервер та робочу станцію, принципи
функціонування глобальної мережі; уявлення про апаратні, програмні та
інформаційні ресурси Інтернет; знає можливості програм для підтримки роботи
електронної пошти; особливості роботи користувача з електроконференціями;
принципи адресації в Веб-просторі |
5 |
-Учень має уявлення про способи під’єднання комп’ютерів до глобальної
мережі; інформацію, яка необхідна для під’єднання до мережі Інтернет; поняття
комунікаційного протоколу -За допомогою вчителя може запустити на виконання програму-броузер,
ввести адресу веб-сторінки та переміщуватися за гіперпосиланнями; створити
електронний лист та відправити його; підключитися до електронної конференції |
|
6 |
-Учень володіє основними навичками роботи в програмі-броузері, програмі
для роботи з електронною поштою та телеконференціями; вміє переглядати
гіпертекстові сторінки, працювати з тематичними пошуковими серверами та
здійснювати простий запит за ключовим словом; вміє самостійно відправляти
електронного листа, одержати пошту та ознайомитись з одержаною електронною
поштою |
|
достатній |
7 |
-Учень вміє переміщуватися по веб-сторінках в броузері в прямому та
зворотному порядку, вводити з клавіатури адресу потрібної веб-сторінки;
змінювати вид кодування веб-сторінки під час роботи з броузером; розміщувати
власну інформацію в форумах та телеконференціях; переписувати інформацію, що
є в різних телеконференціях; використовувати індексні пошукові системи для
знаходження потрібної інформації в Інтернет |
8 |
-Учень знає призначення адресної книги та правила роботи з нею; має
уявлення про правила використання різноманітних сторінок кодування; вміє,
використовуючи пошукові машини, здійснювати пошук потрібної інформації в
Інтернет; підписуватися на потрібну |
|
9 |
-Учень знає правила електронного листування, можливості та правила
інтерактивного спілкування в Інтернет -Має уявлення про мову розмітки гіпертексту та засоби створення
веб-сторінок; уявлення про доменну, ІР- та URL-адреси в Інтернет; має
уявлення про правила використання файлових ресурсів в Інтернет; вміє
відповідати на електронні повідомлення, спілкуватися з іншими учасниками
телеконференцій |
|
високий |
10 |
-Учень вміє приєднувати до електронних повідомлень файли різних типів;
перекодовувати повідомлення, одержані електронною поштою; виконувати
переадресацію поштових повідомлень; створювати закладки на потрібних
веб-сторінках; здійснювати пошук потрібних файлових архівів, здійснювати
інтерактивне спілкування в глобальній мережі Інтернет; знає основні теги для
опису структури HTML-файла, оформлення тексту у веб-документі, включення графіки до веб-сторінки |
11 |
-Учень вміє копіювати файлові архіви з файла-сервера та на нього -Знає теги означення гіперпосилань в HTML-документі -Має уявлення про спеціальні засоби створення HTML-файлів, про принципи безпеки
та захист інформації в Інтернет |
|
12 |
-Учень має стійкі системні знання з глобальної мережі Інтернет та
використовує їх. У процесі виконання завдань проявляє творчий підхід |
Немає коментарів:
Дописати коментар