вівторок, 15 жовтня 2024 р.

6А клас 21.10.2024 та 6Б клас 25.10.2024

 Урок 15-16

Проєкт "Браслет"

Вибір та обґрунтування теми проєкту. 

Планування роботи з виконання проєкту. 

Знайомство з технікою "макраме" і її основними прийомами

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Техніка макраме знаходить дуже широке застосування в житті сучасної людини. Плетені вироби - кашпо, пано, гардинне полотно - прикрашають інтер'єри громадських і житлових будівель. Кулони, ремені, сумочки доповнюють костюми сучасних модниць. Плетені іграшки, сувеніри-чудовий подарунок до будь-якого свята. Обплетена ваза, пляшка не боїться ударів, виглядає оригінально. При цьому майстер при плетінні сам підбирає колір, розмір виробу відповідно з соєю ідеєю. 





ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Що ж таке макраме?  


Макраме –– це техніка вузликового плетіння, яка базується на зав’язуванні різних по формі та кількості ниток, які використовуються, вузлів.

 Вузли ми з вами вміємо зав’язувати з раннього дитинства і робимо це майже механічно. 

-         Давайте пригадаємо, де без вузлів не обійтись?

А ще існують професії де неможливо обійтися без вузлів. Це і рибалки, і чоботарі, і моряки, і пожежники. А від правильності зав’язаного вузла хірургом залежить життя людини.
Історія вузликового плетіння налічує тисячоліття. Цікаво, що і зараз живуть деякі види людиноподібних мавп, які при будівлі свого житла в кронах дерев зав’язують ліани вузлами.

    Історична довідка

Серед різних напрямків декоративно-прикладного мистецтва макраме
(вузликове плетіння)
одне з найдавніших. Джерела його лежать в Стародавньому Китаїі Японії, але були відомі в інших частинах світу. Для деяких древніх народів вузликове плетіння служило засобом накопичення та передачі інформації. Так, у древніх інків існувала розвинена система своєрідною «Вузликової писемності». Розшифрувати «вузликовий лист» можна було по формі, розміром, кольором і за поєднанню вузлів.

Основою макраме є плетіння, зав'язування вузликів. Почалося це, коли людині вперше було потрібно поєднати дві нитки. Поступово ускладнюючись, техніка макраме придбала декоративне значення.

Слово «макраме» арабського походження і означає «бахрома». Цей термін використовується для всіх видів робіт, пов'язаних з зав'язуванням вузлів і плетінням нитки. Однак, більш давніми є арабське слово «міграмах», що означає хустка або шаль, і турецьке слово «макраме» - ошатна хустка або шаль з бахромою. У Європі слово «макраме» у значенні вузликового плетіння вперше почали вживати в XIX столітті. Припускають, що до Європи мистецтво вузликового плетіння у VIII-IX столітті прийшло зі Сходу. Одним з посередників його проникнення в країни Європи був вітрильний флот. Комбінації багатьох морських вузлів надзвичайно складні і оригінальні по своїй красі.

Макраме періодично забувалося, потім відроджувалося заново, техніка його постійно ускладнювалася, переходила інші види творчості людини. Великого розквіту досягло вузликове плетіння в Італії і ряді інших країн Європи в епоху Ренесансу. Плетеним мереживом прикрашали одяг, інтер'єр. Плетені вироби стали з'являтися на мальовничих полотнах. Одним з перших художників, що зобразив плетені виріб, був Сандро Боттічеллі. Голову одного з персонажів на його картині "Поклоніння волхвів" прикрашає шапочка, виконана в техніці макраме. Сьогодні в багатьохмузеях можна побачити що збереглися від тих часів плетені вироби, вражають своєю оригінальністю та вишуканістю.

Особливої популярності набуває макраме в Західній Європі XVIII столітті.
"Золотим століттям макраме" називають вікторіанську епоху в Англії. Техніка макраме широко використовувалася англійцями для створення скатертини, покривал, абажурів та інших виробів, що стали невід'ємною частиною інтер'єрів. 

В останні роки мистецтво макраме переживає своє чергове відродження. Не дивлячись на старовину воно не втратило своєї привабливості в наші дні. Сучасний інтер'єр, що склався в чому зі стандартних речей, зажадав пошук нових оригінальних рішень в оздобленні будинку. Надопомогу прийшло старе мистецтво макраме. Панно, килимки, скатертини, кашпо, абажури виконані в цій незвичній техніці з масивних шнурів, мотузок, бавовняних, лляних і синтетичних ниток, додають сучасному інтер'єру особливий затишок і оригінальність.







Макраме дає безліч можливостей для творчості. Сама техніка плетіння не складна і не потребує особливого обладнання. Навчитися плести зможе кожний, хто має бажання, терпіння, старанність, фантазію.

За допомогою данної техніки ми виготовимо наш наступний проєкт "Браслет".

І. Організаційно-підготовчий етап

1.  Постановка мети й завдань проекту.

2.  Вибір об'єкта проектування та доцільність його виготовлення.

3.  Підготовка історико - технічної довідки про об'єкт проектування

4.  Обґрунтування вибору кращої ідеї для реалізації проекту на основі проведених досліджень. Створення ескізу власного виробу.

У робочому зошиті записати!

Проєкт № 2 "Браслет"

Основна технологія - технологія виготовлення виробів у техніці макраме


1. Мета проєкту: 
- ознайомитися з технологією виготовлення браслетів у техніці макраме; 
- опанувати нову технологію при роботі з різноманітними нитками. 
- навчитися виконувати різні види вузлів.
- виготовити браслет.  

2. Вибір об'єкта проєктування та доцільність його виготовлення.

Техніка макраме здатна створювати шедеври з мінімальними тимчасовими витратами. Також техніка приносить користь для організму. Вона допомагає концентруватися і розвиває дрібну моторику.

3. Підготовка історико - технічної довідки про об'єкт проектування. Опрацювати інформаційні джерела (журнили, енциклопедії, інтернет) та скласти коротку історичну довідку про історію появи техніки макраме.

4. Обґрунтування вибору кращої ідеї для реалізації проєкту на основі проведених досліджень. Створення ескізу власного виробу. 

- ознайомитися з сучасним асортиментом виробів; 

- уважно їх проаналізувати та дати відповіді на питання; 

- зробити власний ескіз виробу, який будете виготовляти. 

Приклади моделей-аналогів

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

8, 9, 10, 11, 12, 13, 14


Запиши відповіді на питання:

  1)   Для кого (або для чого) виконується проєкт?

  2)  Яким має бути виріб? Запиши вимоги до виробу.

     3)  Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим у виготовленні? Запиши номер виробу.

  4) Який із виробів, на твою думку, є найпростішим у виготовленні? Запиши номер виробу.

   5) За який час ти плануєш виготовити свій виріб?


Домашнє завдання: Записати в робочий зошит організаціно-підготовчий етап проєкту та проаналізувати моделі-аналоги, створити ескіз власного виробу. 

Результат роботи надіслати на ел.пошту vika6531@ukr.net


Немає коментарів:

Дописати коментар