субота, 7 вересня 2024 р.

5 клас 11.09.2024

 Урок 3-4

Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології виготовлення рамки для фотографій.

Графічне зображення виробу. Матеріали та інструменти для виготовлення виробу.

1.     Складання послідовності виготовлення виробу.

2.     Виконання графічного зображення виробу.

3.     Добір матеріалів. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу.



Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас

І збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке впізнати,

Самим научатись та інших навчати.

Тож  я побажаю, щоб лінь ви прогнали

Й натхнення, щоб кожного дня зустрічали!


Повторення раніше вивченого матеріалу


Дайте відповіді на питання:

1. Що таке проєкт?

2. Назвіть етапи проєктування.




Мотивація навчальної діяльності

  Давайте поміркуємо разом з вами як стати успішним бізнес-меном чи успішною бізнес-леді, мати власну кав’ярню чи автосалон, фабрику чи модельне агентство! 

- Що для цього треба зробити? З чого почати?  

Все що ви сказали вірно, але є найважливіший крок – це складання плану роботи з реалізації проекту.

Для того щоб стати успішними, вміти планувати свою роботу, сьогодні ми повторимо етапи виконання  проектів. Завдяки одержаним знанням і вмінням ви зможете відчути себе дорослими та досвідченими працівниками у сфері виробництва або керівниками власного бізнесу!

Діти, вам відомо, що для того, щоб виготовити виріб, необхідно чітко спланувати свої дії. Адже саме планування надає змогу вибрати правильні методи проектування, технологічну послідовність під час виготовлення виробу. Отже, якщо ви навчитеся планувати свою роботу над проектом, це дасть можливість цілком реалізувати свої творчі задуми.

  Перш ніж перейти до планування роботи над проектом зверніть увагу :

·          Що відбувається в І етапі?


Бесіда.

        Діти, чи подобається вам фотографуватися?

        А чи багато у вас фотографій?

        Де зберігаються ваші фотографії?

        Що необхідно зробити, щоб ваші фотографії могли роз­міщуватися на видному місці?


Останнім часом велику увагу привертають роботи фотохудожників. Вважається, що зробити гарну цікаву фотографію важко, але ще важче презентувати її для глядачів. І картини, і фото­графії не вважаються презентабельними без рамки. Обрамлення впливає на настрій, створюваний фотографією або картиною. Добре виконана рамка звертає увагу на окремі колірні рішення в роботі, підкреслює контрасти й навіть покращує композицію, збираючи різні елементи в єдине ціле.

Отож, чим більше методів проектуван­ня ви будете знати, чим більшою кількістю інформації ви будете володіти тим цікавішою, досконалішою й оригінальні­шою виявиться конструкція спроектованого вами виробу.

Вивчення теоретичного матеріалу

План

1.       Основні етапи проектування виробу.

2.       Пошук необхідної інформації для проекту.

3.       Провести дослідження.


1.       Основні етапи проектування виробу.

Діти, підніміть руку ті, у кого вдома є телевізор? (Учні піднімають руку)! 

- Скажіть мені, де ми можемо взяти інфор­мацію про те, як ним потрібно користуватися? (Із паспорту) 


Кожний виготовлений виріб, який надійшов у продаж, має пас­порт. Це технічний документ, у якому зазначені його основні ха­рактеристики й правила користування ним. Тому, виготовляючи власний виріб, ви теж повинні створити до нього такий документ, який називається творчий проект.

2.       Пошук необхідної інформації для проєкту.

На першому етапі проектування важливим чинни­ком, що впливає на успішне розв’язання проблеми, є збір інформа­ції з обраної теми. Під час роботи над проєктом важливо знати, де шукати потрібну інформацію. У зв’язку з цим розрізняють такі найбільш поширені шляхи пошуку інформації:

-                     вивчення бібліотечного каталогу;

-                     за допомогою пошукових систем у мережі Інтернет;

-                     у довідковому апараті лінгвістичних енциклопедій (у них після статті на визначені теми дається список літератури, якою мож­на скористатися);

-                     комунікативний (можливість отримати необхідну консульта­цію вчителя, фахівця тієї галузі, яка є близькою до теми про­екту).

Давайте з’ясуємо, якими саме інформаційними джерелами ви частіше ко­ристуєтесь при створенні проєкту?

Шановні учні ви зможете перевірити свої знання під час виконання практичної роботи


3. Практична робота. 

Провести дослідження

Інструктаж з безпеки життєдіяльності до практичної  роботи. 

   

Релаксаційна хвилинка

Якщо ви не користуєтесь іржавими інструментами – поплескайте в долоні;

-           Якщо ви ножиці передаєте ручкою уперед – похитайте головою;

-           Якщо ви кидаєте свої ножиці – потупайте ногами;

-           Якщо ви зберігаєте свої інструменти в коробці – покліпайте очима;

-           Якщо ви тримаєте роботу на відстані 30-35 см від очей – зробіть кругові оберти плечима;

-           Якщо ви робите все правильно і вмієте працювати в групі – погладьте себе по голові.

Інструменти та матеріали: зошит, ручка, аркуш паперу (А4), кольорові олівці, лінійка, гумка. 

Завдання: Уважно ознайомитися із запропонованими зображеннями та виконати опис кожного за допомогою таблиці.

1.       Підготовлений банк ідей уважно оглянути. (4 зображення розташовані нижче 👇 )

2.       Накреслити таблицю у зошиті за зразком.

Питання

Зображення 1

Зображення 2

Зображення 3

Зображення 4

1

Подобається?

 

 

 

 

2

Вартість виробу

 

 

 

 

3

Удосконалити у виробі

 

 

 

 

4

Складність виготовлення

 

 

 

 

3.       Провести опис по кожному питанню та зображенню.

4.       Записати результати.

5.  Обміркувати отримані результати дослідження і визначити для себе, яку фоторамку ви хотіли б виготовити. 

6.  Створити малюнок (ескіз) за допомогою кольорових олівців власної ідеї щодо вигляду фоторамки.

Банк ідей

Зображення 1 


                                                             Зображення 2


Зображення 3


Зображення 4

Корисно знати. На виробництві розробкою проектів займаються інженери-конструктори й художники-дизайнери.

Рефлексія - інтерактивний метод «Мікрофон». 

-           Як тобі працювалось на уроці?

Учні по черзі висловлюють свою думку одним словом про урок.

 

Домашнє завдання: Заповнити таблицю дослідження та підготувати ескіз рамки для фото.

Результат роботи (практична робота, ескіз) надіслати на ел.пошту vika6531@ukr.net

Немає коментарів:

Дописати коментар