понеділок, 11 вересня 2023 р.

11 клас 12.09.2023

 Урок 3-4

Вибір та обґрунтування теми проєкту. 

Планування роботи з виконання проєкту.

Знайомство з технікою "стрінг-арт"

Розробка ескізного малюнка проєкту

Актуалізація опорних знань учнів

  Перш ніж перейти до планування роботи над проєктом пригадайте та зверніть увагу :

-         З яких етапів складається творчий проєкт? 

-         Що відбувається на І етапі проєкту?  

Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішній день вважається гарним тоном мати хоча б одне хобі. Наш світ стрімко розвивається і іноді не хочеться кудись бігти, або займатися фізичними навантаженнями, а хочеться просто зайнятися спокійною справою. Тому більшість починає освоювати рукоділля. Але, так як звичайним хенд мейдом нікого вже не здивуєш, став популярним такий напрямок як стринг-арт (string-art). Це незвичайне мистецтво, яке дозволяє поєднувати, здавалося б, не поєднувані речі – м’які нитки і жорсткі цвяхи. 

Сьогодні ми і поговоримо про ниткографію  та дізнаємося особливості виготовлення техніки "стрінг-арт". 

Вивчення нового матеріалу

Технологія ниткографія 

Термін "ниткографія" (зображення ниткою, нитковий дизайн) часто вживається для різних видів рукоділля :

- техніки малювання (аплікації) нитками  


- техніки "ізонитка", де нитки не наклеюють, а натягують під певнити кутами між убитими у тверду поверхню цвяхами в певній послідовності (техніка "стрінг-арт")

 - або вишивають на картоні, створюючи малюнки дивовижної краси (ізонитка).


Наш проєкт ми виготовляємо з використанням саме технології - стрінг-арт

Технологія "стрінг-арту"

Цей вид рукоділля придумали англійські ткачі майже чотири століття тому: вони натягали нитки в певній послідовності на вбиті в дощечки цвяхи і отримували декоративні панно, якими потім прикрашали стіни будинків.

А в кінці XIX століття відома англійська дослідниця і математик Мері Еверест Буль удосконалила цю техніку, і так з'явився сучасний стрінг-арт. З його допомогою Мері допомагала дітям вивчати геометрію. Вона знайшла оригінальний спосіб демонстрації своїм учням побудови геометричних фігур. Для занять вона використовувала невелику дошку з прибитими цвяхами, на якій, за допомогою мотузки, «малювала» трикутники, квадрати і більш складні фігури.

                                      

Для основи найчастіше використовують дерев'яну або коркову основу. Але можна використовувати фанеру, а ще пінопласт.

Також нам знадобиться схема візерунка - найчастіше це геометричний орнамент або квіти. Якщо Ви не новачок в цьому мистецтві, то можна вибирати і картинки складніші, наприклад фігурки людей або тварин. А профі створюють навіть пейзажі) Але скажемо прямо - в цьому стилі найбільш ефектно виглядають абстрактні малюнки.



Ще для роботи потрібні цвяхи і нитки. Цвяхи бажано невеликого розміру, з широким капелюшком. А ось нитки підійдуть майже будь-які - муліне, акрилові, бавовняні, навіть звичайні швейні. Ну, і звичайно ж нам знадобиться молоток)


Особливості технології виготовлення 

1. Обираємо схему бажаного малюнка.

2. Підбираємо основу для роботи (дощечка, фанера і т.д.), цвяхи розміром до 3х см з великими капелюшком, молоток та скотч для кріплення схеми.

3. Схему кріпимо на основу за допомогою скотча. Можна відразу починати прибивати цвяхи по схемі, а можна зробити розмітку по контуру малюнка шилом.

Правила стрінг-арту:

Перше правило - цвяхи розміщуємо рівновіддалено один від одного. 

А друге - цвяхи забиваємо не повністю, а залишаючи над поверхнею 5-7 мм. Якщо малюнок не дуже складний, то цього цілком достатньо.

 4. Коли всі цвяхи прибиті, прибираємо схему і приступаємо до заповнення панно нитками. Обов"язково фіксуючи початок і кінець нитки.

 І. Організаційно-підготовчий етап

1.  Постановка мети й завдань проєкту.

2.  Вибір об'єкта проєктування та доцільність його виготовлення.

3.  Підготовка історико - технічної довідки про об'єкт проєктування

4.  Обґрунтування вибору кращої ідеї для реалізації проєкту на основі проведених досліджень. Створення ескізу власного виробу.

У робочому зошиті записати!

Проєкт № 1.Панно "Стрінг-арт"

Основна технологія - технологія ниткографія (стрінг-арт)


1. Мета проєкту: 
- ознайомитися з технологією виготовлення картин у техніці ниткографія (стрінг-арт); 
- опанувати нову технологію при роботі з різноманітними нитками. 
- навчитися виготовляти катрини з простих фігур у даній техніці;
- створити неповторну та оригінальну картину.  

2. Вибір об'єкта проєктування та доцільність його виготовлення.

Ниткографія розвиває дрібну моторику, тренує уважність та посидючість, знайомить з основними геометричними поняттями, вчить орієнтуватися на плоскій твердій основі і тренує розвиток креслярських навичок. Картина в даній техніці буде ексклюзивною та неповторною і ви будете впевнені, що вона лише у вас!

3. Підготовка історико - технічної довідки про об'єкт проектування. Опрацювати інформаційні джерела (журнили, енциклопедії, інтернет) та скласти коротку історичну довідку про історію появи техніки ниткографія (стрінг-арт).

4. Обґрунтування вибору кращої ідеї для реалізації проєкту на основі проведених досліджень. Створення ескізу власного виробу. 

- ознайомитися з сучасним асортиментом виробів; 

- уважно їх проаналізувати та дати відповіді на питання; 

- зробити власний ескіз виробу, який будете виготовляти. 

Приклади моделей-аналогів

№ 1


№ 2

№ 3

№ 4

№ 5

№ 6


Запиши відповіді на питання:

  1)   Для кого (або для чого) виконується проєкт?

  2)  Яким має бути виріб? Запиши вимоги до виробу.

     3)  Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим у виготовленні? Запиши номер виробу.

  4) Який із виробів, на твою думку, є найпростішим у виготовленні? Запиши номер виробу.

   5) За який час ти плануєш виготовити свій виріб?


Домашнє завдання: Записати в робочий зошит організаціно-підготовчий етап проєкту та проаналізувати моделі-аналоги, створити ескіз власного виробу. 

Результат роботи надіслати на ел.пошту vika6531@ukr.net


Немає коментарів:

Дописати коментар