субота, 4 лютого 2023 р.

4 клас 06.02.2023

 Урок 20

Створення графічних моделей (урок 2)

Сьогодні ми продовжуємо роботу із графічними моделями і дізнаємося, як працювати з текстом у графічному редакторі.

Мотивація навчальної діяльності учнів


– Розгляньте малюнки. Їх намалювали до свята Пасхи учні другого класу в минулому навчальному році.

– Як ви вважаєте, чи можна визначити авторів перших двох малюнків? Чому? (вони не підписані)

– Чи можна ці малюнки назвати Пасхальними листівками? (на листівці повинно бути вітання)

Часто зустрічаються такі малюнки, у яких текстовий напис вставити просто необхідно. Наприклад, вивіска, напис на будинках, текст «Зі святом!» на вітальній лис­тівці тощо.

- Сформулюйте тему нашого уроку.

- Тема нашого сьогоднішнього уроку – Додавання тексту у графічному редакторі.

Засвоєння нових знань

Програма Paint - графічний редактор, він не призначений для роботи з текстом, тому введення тексту в цій програмі є винятком, а не правилом. Розглядайте режим роботи з текстом у програмі Paint тільки як засіб для створення коротких і великих заголовків.

Алгоритм додавання тексту

1.     На панелі інстру­ментів натиснути кнопку Текст. Прямокутною рамкою вказати ту частину малюнка, де буде розташовано текст (го­ризонтально чи вертикально). Якщо натиснути ліву кнопку миші, всередині прямокутної рамки з’явиться курсор, і можна набирати текст.

2.     Колір тексту вибирається на палітрі кольорів лівою кнопкою миші.

Зауважимо, що фон напису може бути прозорим, якщо вибрано нижній параметр напису     або непрозорим, тобто кольоровим, якщо вибрано верхній  параметр.

3.     Розмір поля введення тексту змінюють шляхом перетягування маркерів області введення - невеликих прямокутних вузлів, роз­ташованих по сторонах і кутах області введення.

4.     Закінчивши введення, викликають панель атрибутів тексту, якщо вона не з’явилась автоматично (Вигляд _Панель атрибутів тексту). Елементами керування цієї панелі можна вибрати форму шрифту, його накреслення і розмір.

5.     Увівши текст, можна змінювати його шрифт, колір, розміри та розташування.

Зауважимо, що редагування текстового об’єкта завершується після натискання лівої кнопки миші за межами об’єкта. Після цього тек­стовий об’єкт перетворюється на графічний, і змінювати його можна як звичайне зображення.


Фізкультхвилинка



Закріплення вивченого матеріалу 

Практична робота

Створення моделі у графічному редакторі Paint.net з додаванням тексту

Увага! Працюємо з дотриманням правил техніки безпеки!



Завдання: Створити малюнок за зразком і написати своє призвіще та ім"я.

1. Відкрийте програму Paint. 

Пуск - Всі програми - Стандартні - Paint  

або 

перейдіть за посиланням на онлайн редактор Paint. 

2. Визначте всі інструменти та фігури, які було використано для створення графічної моделі в редакторі Paint.net.


3.   У редакторі Paint.net намалюйте графічну модель за зразком та напишіть своє прізвище та ім"я користуюячись алгоритм додавання тексту.

4.  Збережіть файл і надішліть вчителю.

Файл - Зберегти - Ім"я файлу "Модель з фігур"

Хвилина релаксації (для очей) 

після користування комп’ютером


Домашнє завдання: Створити модель за зразком у графічному редакторі Paint.net та додати текст.

Результат роботи надіслати на ел.пошту vika6531@ukr.net


Немає коментарів:

Дописати коментар