понеділок, 18 вересня 2023 р.

4 клас 19.09.2023

 Урок 3

Інформаційні процеси: отримання, зберігання, опрацювання і передавання повідомлень.


Сьогодні на уроці ми повторимо поняття «інформація»,  обговоримо предмети, що повідомляють інформацію,  згадаємо функції органів чуттів людини, ознайомимось з поняттям «носії інформації» та розглянемо інформаційні процеси (збирання, зберігання, обробляння, поширення інформації).

Актуалізація опорних знань

         Тепер повторимо матеріал, яки ми вивчали на попередньому уроці. Дайте відповіді на запитання:

o   Що таке інформація? (відомості, повідомлення про навколишній світ і явища у ньому.)

o   Чим людина сприймає інформацію? (органами чуття).

o   Які органи чуття має людина? (очі, ніс, вуха, язик, пальці).

Давайте, тепер складемо відповідність малюнків  на дошці і видів інформації за способами сприйняття.  


Складемо відповідність малюнків і видів інформації за способами сприйняття



o   Орган чуття, що сприймає звукову інформацію. (Вухо)

o    Орган чуття, що сприймає дотикову інформацію. (Шкіра)

o   Орган чуття, що сприймає смакову інформацію. (Язик)

o    Орган чуття, що сприймає інформацію про запах. (Ніс)

o   Орган чуття, що сприймає інформацію про колір, форму. (Очі)

o   А яка ще буває інформація за своїми властивостями?   (корисна і некорисна, доступна і недоступна, правдива і неправдива)

Навести приклади корисної і некорисної інформації,

Спробуємо розгадати ребуси, які пов’язані з нашим предметом.

(мишка, інформація)

Тема нашого уроку тісно пов’язана зі словом інформація. Ми з вами вже знаємо, як можна отримати інформацію. Але діяльність людини пов’язана не лише з отриманням інформації. Тому тема нашого уроку «Дії, які можна виконувати з інформацією. Інформаційні процеси». 

Давайте подумаємо: чи знайоме вам слово Процес?   (Процес – це дія, яка триває певний час). А що ж значить інформаційний процес? З цими процесами ми з вами протягом уроку будемо знайомитися. Ми попрацюємо в групах і в парах, за комп’ютером, а також пограємо в гру. Загадаймо, що ви робили, коли відгадували слова в ребусах.  

Вивчення нового матеріалу

         Спочатку ви отримали інформацію за допомогою… зору. Тому перша дія з інформацією – це отримання. Наведіть будь-ласка приклади за допомогою яких предметів ми можемо отримувати інформацію? (відповіді учнів).    Так, я вас ще трішки доповню, давайте поглянемо на слайд. То за допомогою чого ще можна отримувати інформацію?    

         Що ви робили після того як отримали інформацію, побачили ребус?   Ви думали,  обмірковували її. Можна сказати, що ви опрацьовували інформацію. Тобто інформацію можна не тільки отримувати а й опрацьовувати. Наступна дія опрацювання інформації.  Це може робити не лише людина, а й комп’ютер.

         Що було далі, коли ви здогадалися про вірну відповідь?

         Ви повідомили відповідь усім. Тобто передали інформацію іншим. Отже інформацію можна передавати.  Наступна дія – передавання. Приклади.

          А ще ви могли б зберегти її, запам’ятавши або записавши її. Тому інформацію можна зберігати. Дія називається – зберігання.  Приклади.


         Таким чином, усі процеси, пов’язані з отриманням, зберіганням, опрацюванням та передаванням інформації, називаються 

інформаційними процесами.

         Ще я хочу вам сказати, що в процесі передавання інформації один з учасників є джерелом інформації, а інший – приймачем.


         Тепер відкриємо ваші підручники на сторінці 24, розглянемо малюнки і визначимо хто є джерелом, а хто приймачем інформації. 

Практична робота 

Увага! Працюємо з дотриманням правил техніки безпеки!



Виконаємо інтерактивні вправи:



Відпочинемо?


Домашнє завдання: Виконати 3 інтерактивні вправи

та опрацювати підручник с. 21-28

Результат роботи (знімок екрану/скріншот) надіслати на ел.пошту vika6531@ukr.net


Немає коментарів:

Дописати коментар