Середовище програмування
Навчально-діяльнісне середовище Scratch — це середовище об'єктно-орієнтованого наочного
(візуального) програмування. Його призначено для створення комп'ютерних
анімацій, мультимедійних презентацій, анімаційних та інтерактивних історій,
ігр, моделей.
Scratch створено під керівництвом професора Митчела Резника (Mitchel Resnick) у дослідницькій групі Lifelong Kindergarten research group при Массачусетському технологічному інституті. Попередня відома розробка цієї групи — це популярна серія LEGO Mindstorms, що є комплектом деталей для складання програмованих роботів. Робота велася у співдружності з дослідниками Університету Лос-Анджелеса (UCLA — University of California, Los Angeles) при фінансовій підтримці Національного наукового фонду і Фонду корпорації Intel.
Тлумачення назви
У перекладі з англійської іменник scratch має багато
тлумачень: «карлючки», «скрип», «дряпання», «насічка», «мітка», «стартова межа»
і т.і. Дієслово to scratch, крім очікуваного «дряпати» і «шкрябати», додатково
має варіанти перекладу: «рити кігтями» і «надряпати лист або малюнок». Будучи
частиною виразів, це слово часто перекладають як «випадково, поспішно, на
швидку руку, використаня для чернеток або нарисів». Вираз «start from scratch»
перекладають «почати з нуля». Дряпання кішок — це також scratch. Мабуть тому
символом програми служить веселий рудий кіт.
Отже, ознайомимося з даним програмним середовищем більш детально.
Перегляньте відео презентацію:
Спрайт — це об'єкт Scratch, що пов'язаний із зображеннямм, набором змінних і скриптів, які визначають його поведінку.
Як усталено використовують спеціального виконавця вказівок — Рудого кота . Він може рухатися, говорити, змінювати зовнішній вигляд, взаємодіяти з іншими виконавцями на сцені. Інших виконавців можна долучати:
з бібліотеки Scratch;
з мережі (локальної чи глобальної);
як об'єкти, створені в інших графічних програмах
(наприклад, GIMP)
як об'єкти, створені у графічому редакторі,
вбудованому у Scratch.
Скрипт (script, сценарій, метод) — послідовність вказівок, що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати певному об'єкту (спрайту).
Скрипти створюють методом сполученням окремих блоків: або послідовно, або розташовуючи блок у визначеному місці іншого блоку (структури, що управляє, функції і т.і.). Один спрайт може мати декілька скриптів, які запускають незалежно дією користувача (натисненням клавіші або кнопки миші), таймером або отриманням повідомлення від іншого спрайту.Сцена — область, в якій діє об'єкт (спрайт) при
виконанні програми.
Практична робота
1.
Відкрийте
підручник на с.112 та спробуйте зайти на сайт https://code.org/ . Уважно
ознайомтесь з будовою сайту та на с.53 нашого зошита пронумеруйте елементи
вікна.
2.
Зареєструйтеся
на цьому сайті та оберіть «Година коду» → «Лабіринт», або перейдіть за
посиланням https://studio.code.org/hoc/1
та досліди елементи вікна. В зошиті на с.54 розглянь малюнок вікна середовища Сode і пронумеруй його
елементи.
Домашнє завдання: Ознайомитись з сайтом Code.org та
виконати завдання в зошиті с.53-54.
Результат (фото зошита) роботи надіслати на ел.пошту vika6531@ukr.net
Немає коментарів:
Дописати коментар