неділя, 20 березня 2022 р.

3 клас 21.03.2021

 

Середовище програмування

         Навчально-діяльнісне середовище Scratch — це середовище об'єктно-орієнтованого наочного (візуального) програмування. Його призначено для створення комп'ютерних анімацій, мультимедійних презентацій, анімаційних та інтерактивних історій, ігр, моделей.


Розробники
Scratch створено під керівництвом професора Митчела Резника (Mitchel Resnick) у дослідницькій групі Lifelong Kindergarten research group при Массачусетському технологічному інституті. Попередня відома розробка цієї групи — це популярна серія LEGO Mindstorms, що є комплектом деталей для складання програмованих роботів. Робота велася у співдружності з дослідниками Університету Лос-Анджелеса (UCLA — University of California, Los Angeles) при фінансовій підтримці Національного наукового фонду і Фонду корпорації Intel.

Тлумачення назви

У перекладі з англійської іменник scratch має багато тлумачень: «карлючки», «скрип», «дряпання», «насічка», «мітка», «стартова межа» і т.і. Дієслово to scratch, крім очікуваного «дряпати» і «шкрябати», додатково має варіанти перекладу: «рити кігтями» і «надряпати лист або малюнок». Будучи частиною виразів, це слово часто перекладають як «випадково, поспішно, на швидку руку, використаня для чернеток або нарисів». Вираз «start from scratch» перекладають «почати з нуля». Дряпання кішок — це також scratch. Мабуть тому символом програми служить веселий рудий кіт.

Отже, ознайомимося з даним програмним середовищем більш детально.

Перегляньте відео презентацію:


Спрайт — це об'єкт Scratch, що пов'язаний із зображеннямм, набором змінних і скриптів, які визначають його поведінку.

Як усталено використовують спеціального виконавця вказівок — Рудого кота . Він може рухатися, говорити, змінювати зовнішній вигляд, взаємодіяти з іншими виконавцями на сцені. Інших виконавців можна долучати:

з бібліотеки Scratch;

з мережі (локальної чи глобальної);

як об'єкти, створені в інших графічних програмах (наприклад, GIMP)

як об'єкти, створені у графічому редакторі, вбудованому у Scratch.

Скрипт (script, сценарій, метод) — послідовність вказівок, що визначає, які дії і в якому порядку потрібно виконати певному об'єкту (спрайту).

Скрипти створюють методом сполученням окремих блоків: або послідовно, або розташовуючи блок у визначеному місці іншого блоку (структури, що управляє, функції і т.і.). Один спрайт може мати декілька скриптів, які запускають незалежно дією користувача (натисненням клавіші або кнопки миші), таймером або отриманням повідомлення від іншого спрайту.

Сцена — область, в якій діє об'єкт (спрайт) при виконанні програми.

Практична робота

1.     Відкрийте підручник на с.112 та спробуйте зайти на сайт https://code.org/ . Уважно ознайомтесь з будовою сайту та на с.53 нашого зошита пронумеруйте елементи вікна.

2.     Зареєструйтеся на цьому сайті та оберіть «Година коду» → «Лабіринт», або перейдіть за посиланням https://studio.code.org/hoc/1 та досліди елементи вікна. В зошиті на с.54 розглянь малюнок вікна середовища Сode  і пронумеруй його елементи.

Домашнє завдання: Ознайомитись з сайтом Code.org та

виконати завдання в зошиті с.53-54.

Результат (фото зошита) роботи надіслати на ел.пошту vika6531@ukr.net


Немає коментарів:

Дописати коментар