Урок 35
Повторення
і систематизація
навчального
матеріалу за рік
Наближаються канікули — чудова пора. чи знаєте ви,
що слово канікули виникло дуже давно? У латинській мові воно позначало назву
зірки Сіріус. Вона з’являлася на небі о найспекотнішій порі літа. Саме тоді
римський сенат оголошував собі відпочинок.
1.
Вступне слово вчителя
- Добрий
день. Я рада бачити всі присутніх на нашому уроці. Сьогодні ми проведемо
вікторину «Турнір знавців інформатики».
- Зверніть увагу на девіз
вікторини.
- Вікторина складається з 7
конкурсів.
- Отже, «Турнір знавців
інформатики» починається. Бажаю учасникам
успіхів та гарного настрою.
2.
Повторення правил техніки безпеки у комп’ютерному класі
Світ
інформатики дуже цікавий. Комп’ютери кабінету інформатики дозволяють ближче з
ним познайомитись. Але робота з комп’ютерами потребує виконання спеціальних
правил поведінки у класі та з охорони праці. Зараз ми перевіримо, як ви
засвоїли ці правили.
1. До комп’ютерного
кабінету можна заходити у верхньому одязі, у брудному взутті.
2. До комп’ютерного
класу можна приносити їжу, напої, жувальну гумку.
3. Під час роботи за
комп’ютером забороняється ходити по класу, від одного комп’ютера до іншого,
балакати голосно один з одним.
4. Під час роботи за
комп’ютером можна торкатися пальцем, ручкою, олівцем до поверхні екрану
монітора.
5. За комп’ютером можна працювати брудними та вологими руками.
6. У комп’ютерному
кабінеті під час перерви не можна бігати, штовхатися.
7. Під час роботи за
комп’ютером учні повинні сидіти від
екрану на відстані більше, ніж 50 см, спина повинна бути рівною.
8. Не можна торкатися
проводів, розеток, роз’ємів.
9. без дозволу вчителя можна починати працювати за комп’ютером, викликати будь-які програми.
10. До кабінету інформатики не можна заходити, коли у ньому немає вчителя.
ІІ. Основна частина
Бачу, що всі знають правила техніки безпеки. Але світ інформатики стає по справжньому цікавим тільки тоді, коли учні мають добрі знання з цього предмету.
- Та
що ж таке інформатика? (Це наука, яка
вивчає інформацію та види робіт з нею).
- А
що таке інформація? (Новини,
повідомлення, відомості про предмети та явища навколишнього світу).
- Які
види робіт з інформацією вам відомі? (Збирання,
зберігання, опрацювання, передавання).
- Як
називаються види робіт з інформацією? (Інформаційні
процеси).
- Як
людина збирає інформацію без ПК?(Читає
книжки, газети, журнали, розглядає малюнки, прослуховує розповідь товаришів,
вчителя, слухає музику, переглядає фільми, дивиться час на годиннику,
переглядає умови задач, приклади, спостерігає за предметами та явищами
навколишнього світу, дивиться на світлофор, коли переходить вулицю, пробує
рукою, чи теплі батареї у кімнаті, перевіряє, чи свіже повітря у класі).
- Які органи чуття допомагають нам збирати інформацію, ми дізнаємося, коли розгадаємо ребуси.
- Як
людина збирає інформацію за допомогою комп’ютера? (Набирає за допомогою текстових
редакторів на клавіатурі тексти оповідань, віршів, малює за допомогою графічних
редакторів мишею малюнки, переглядає інформацію із Інтернету, записує голос за
допомогою спеціальних програм та мікрофону у пам’ять комп’ютера, сканує
зображення, текст з аркуша паперу, зчитує інформацію з дисків).
- Як
людина зберігає інформацію без комп’ютера? (Записує
у зошит, блокнот, книгу, фотографує за
допомогою фотоапарату на плівку чи диск, за допомогою мобільного телефону,
записує музику у вигляді нот).
- Як людина зберігає інформацію за допомогою комп’ютера?(Записує на диски, у флеш-пам’ять).
- Монітор, принтер, колонки до якої групи пристроїв
відносяться? (Це пристрої виведення
інформації.)
- А мишка, клавіатура, сканер? (Це пристрої введення інформації.)
Він
покаже все на світі:
Що
малюють, пишуть діти,
Грають
як і що співають,
І як
пошту відправляють.
Все,
що є відображає,
Без
нього ПК немає! (Монітор)
- В
неї довгий сірий хвіст,
До курсору
має хист. (Мишка )
- Міцний
диск, дуже яскравий,
Містить
він кіно цікаве. (Диск )
-
Пристрій для введення графічної і текстової інформації. (Сканер)
- Ось
я кнопку натискаю
І
папір вже заправляю.
Він
друкує без зупинки
Вірші,
пісні і картинки
І швидкий
він, наче спринтер
Відгадайте,
що це ...(принтер)
- Сотня
клавіш, різні знаки
Спершу
учні – небораки,
А
тепер раз – два і готово
Відстукали
слово.
Ось
де пальцям фізкультура
І це
все – ......(клавіатура).
- І
комп'ютери порою
Розмовляють
між собою
А
для цього їм потрібна
Річ
відома не усім
До
телефону підключай
І
повідомлення приймай,
Адже
мову ми ведем
Про
зв'язок через .....(модем)
- В
блоці цім живе процесор
Помічник
він, не агресор
В
ньому щось гуде, співає
Одним
оком нам моргає.
Головний
він недаремно,
А
зовуть його .....(системним)
-
Якщо їх відімкнути, то комп’ютер не зможе співати. (Колонки)
В
даному конкурсі треба розплутати так званий канат, в якому кінець чи середина
слова є початком іншого слова.
(Напрямок, прямокутник, кут, кнопка, карта.)
(Диск, сканер, ребус, стіл.)
(Програма, грам, граматика, картина, накопичувач.)
Завдання представлене у вигляді перемішаного набору літер.
Ваше завдання – скласти слова.
Відгадайте слова, які містять відому абревіатуру ПК –
персональний комп’ютер.
_ _ ПК _ - знаряддя праці
для городу.(Сапка)
_ _ ПК _ - головний убір. (Шапка)
_ _ ПК _ - головний убір з козирком.(Кепка)
_ _ ПК _ - канцелярське приладдя для паперів або об’єкт на
комп"ютері для зберігання файлів чи таких самих об’єктів. (Папка)
_ _ _ ПК _ - застібка, гостре
канцелярське приладдя, частина мишки. (Кнопка)
_ _ _ ПК _ - човен, що висить на борту
корабля і спускається в разі потреби на
воду. (Шлюпка)
_ _ _ _ ПК
_ - позитивний
результат походу в магазин.(Покупка)
_
_ _ _ ПК _ - струнний музичний смичковий
інструмент. (Скрипка)
Ваше
завдання знайти відмінності у даних малюнках.
ІІІ. Заключна частина
- Що вам сподобалось?
- Що дізнались нового?
Ви молодці! Гарно працювали, виконували завдання, були
активними, дисциплінованими, кмітливими. Залишайтесь і надалі такими. На цьому
наша вікторина завершена. До побачення. Всім гарних літніх канікул!
Немає коментарів:
Дописати коментар