неділя, 26 лютого 2023 р.

3 клас 01.03.2023

 Урок 23

Алгоритми і виконавці

Актуалізація опорних знань

Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки за комп’ютером. Розглянемо ситуації:

1.     Хвастливий учень вирішив показати однокласниці свої навики роботи за комп’ютером. Він забіг до класу, підбіг до комп’ютера і почав натискати всі клавіші на клавіатурі. Чи порушив він правила поведінки в комп’ютерному класі?

2.     Діти на перерві не встигли поїсти. Пролунав дзвоник і вони розклали свої бутерброди на комп’ютерному столі. Чи порушили вони правила поведінки в комп’ютерному класі?

Розгадаємо рубуси

Команда 

Виконавець


Алгоритм

Мотивація навчальної діяльності. 
Повідомлення теми уроку

Чи знаєте ви звідкіля бере свій початок термін «алгоритм»?(Відповіді дітей).  Я розповім вам про вченого-математика Аль -Хорезмі. Народився та жив цей вчений у Хорезмі, де працював при дворі халіфів у Багдаді, очолював академію – «Будинок мудрості». Від  прізвища Аль-Хорезмі походить сучасний термін «алгоритм» ,тобто чітке правило розв’язування задач певного типу.

  На сьогоднішньому уроці ми складатимемо команди для комп’ютерного виконавця, вивчаючи в такий спосіб можливості комп’ютера. Тема нашого уроку «Команди і виконавці. Алгоритми».


Опрацювання нового матеріалу

Розглянемо  сутність поняття «алгоритм». У природі та світі все розвивається за певними законами, в заданій послідовності, в житті людини також. Щоденно людям доводиться виконувати дії, завдання, які нагадують алгоритм. Багато з них для нас стали настільки звичними, що ми навіть не замислюємось. Алгоритми оточують нас усюди.

Завдання 1. За допомогою малюнків діти  складають алгоритм «Як виростити рослину з насіння».

Отже, алгоритм – це чіткий порядок дій для виконання, і якщо змінювати послідовність дій, то утвориться безлад.

У більшості випадків ми не знаходимо рішення  якоїсь  проблемної ситуації чи задачі, через те, що не можемо правильно вибудувати послідовність своїх дій.  Щоб домогтися бажаної мети, потрібно заздалегідь продумувати і планувати свої дії. Як це зробити? (Відповіді учнів)

Потрібно скласти детальний план дій,це і буде алгоритмом.

Якщо виконавець виконає алгоритм, то обов’язково отримає якийсь продукт або результат. Отже, алгоритм має бути результативним.

 Алгоритм – це послідовність точних,зрозумілих команд виконавцю, для вирішення якогось завдання.

 Завдання 2.Розгляньте малюнок і допрацюйте блок-схему з алгоритмом «Перехід вулиці без світлофора»


-           Чи можна переставити місцями дії? До чого це може призвести? (Відповіді учнів)

Кожна дія алгоритму спричиняється окремою вказівкою, вказівки алгоритму називають командами.

Команда – це речення, яке спонукає до дії.


В житті алгоритми оточують людей всюди. Це і алгоритм приготування їжі, і алгоритм збирання учня до школи та інші. Будь-який алгоритм складається з розрахунком на певного виконавця, якому належить виконувати ці дії. Як ви думаєте,хто може бути виконавцем алгоритмів?(Відповіді учнів)

Виконавцями можуть бути: люди, роботи, супутники, складна побутова техніка, комп’ютери.


Виконавець – це щось або хтось, здатний виконати дії, описані алгоритмом.

Завдання 3.Розгляньте уважно виконавців та спробуйте скласти для них команди, які б вони могли виконати.

Фізкультхвилинка


Практична робота за комп’ютером

Увага! Працюємо з дотриманням правил техніки безпеки!


Виконайте інтерактивні вправи

1 вправа. Вкажи виконавця


2 вправа. Алгоритм приготування бутерброду 


3 вправа. Алгоритм приготування супу


Хвилина релаксації (для очей) 

після користування комп’ютером


Домашнє завдання: Виконати 3 інтерактивні вправи

Результат роботи надіслати на електронну пошту vika6531@ukr.net 

Немає коментарів:

Дописати коментар