середа, 16 листопада 2022 р.

Гурток "Народна творчість"

 Заняття 8

Колір та композиція в декоративно-ужитковому мистецтві України. Створення композиції «Дивовижні звірі»


Кожен вид декоративного мистецтва у різних народів має власну історію, художні виражальні засоби: матеріал, колірні сполучення, орнаментику. Використання кольору в декоративно-прикладному мистецтві виявляє художньо-образний зміст предметів побуту (меблів, посуду, одягу, килимів, вишивок, ювелірних виробів, іграшок) та має метою підвисити їх естетичні властивості. Колір в декоративно-прикладному мистецтві має специфіку, пов`язану з особливостями композиції й природними основами матеріалів (дерево, метали, глини, тканини, шкіра).

В народному мистецтві традиційно зберігається зв`язок кольору з формою, значенням, міфологією, обрядами, релігією. Саме кольором підкреслюються обрядові функції костюму. Колір вказує ще й на вік, соціальну належність, сімейний стан.

Здебільшого користувалися чистими немішаними фарбами. Великої емоційної сили творам надає поєднання чорного і червоного — традиційне для України сполучення, яке, за Кандінським, означає найвищу напругу людських сил, трагізм життя.

Живопис на склі

Художня особливість українського живопису на склі виявляє себе яскравим колоритом, багатою декоративністю, площинністю зображення. Арсенал зображувальних засобів при цьому мінімальний: графічна лінія, обмежена палітра локальних кольорів — червоного і чорного, білого та синього, жовтого та зеленого.




Килимарство

Усі відомі українські килими за характером орнаментики поділяються на геометричні й квіткові. Значну роль у колористиці геометричних килимів відігравав фон. Найпопулярнішими фоновими кольорами були чорний, малиновий, червоний, іноді коричневий, синій, сірий, жовтий. Особливістю колориту квіткових килимів є їх незвичайна барвистість, багатство й різноманітність кольорових поєднань при невеликій в основному кількості кольорів. Орнаментальний рисунок трактувався світлими тонами на темному фоні килимового поля або темними тонами на світлому фоні з обов'язковим дотриманням рівноваги колірних плям.




Одяг. Українська вишивка — особливий, національний улюблений вид мистецтва українського народу. Своєрідність, багатство творчої фантазії, технічна майстерність характерні для вишивок, вони дуже різноманітні й гармонійні за поєднанням кольорів. Кожному етнографічному району притаманний свій особливий колорит. Вишиванням на Україні займалися всі жінки. Готуючись вийти заміж, кожна дівчина повинна була мати багато різних вишиванок. Одяг був свого роду характеристикою майстерності дівчини, її працьовитості. Саме тому жіночий одяг оздоблювався надзвичайно гарно. Кольорова плахта, вишита старанно підібраними ніжними тонами, яскрава керсетка, яскрава шовкова попередниця, барвиста вишивана сорочка — в такому одязі дівчина виглядала мальовничо, нагадуючи букет живих квітів.



Писанки

І в цьому виді народної творчості існували географічні переваження. Наприклад, в Поліссі використовували брунатний, зелений, білий та червоний; у Східному Поділлі — червоний, жовтий, білий, зелений; на Гуцульщині — чорний, жовтий, брунатний та білий; на Чернігівщині — червоний, білий та темно-зелений. На Лемківських писанках багато відтінків жовтого та червоного кольорів, як правило, це лимонний, оранжевий, вишневий, блідо-червоний, рожевий, малиновий, яскраво-жовтий та яскраво-червоний. А також салатовий, зелений, темно-зелений, синій та небесний.




Ознайомимося з українською художницею 

Марією Приймаченко 

та переглянемо варіант створення "Дивовижного звіря" у відеоматеріалі:

Для роботи знадобиться:

- білий аркуш

- простий олівець, лінійка та гумка

- акварельні фарби

- пензлі

- вода

І звичайно трішки фантазії та креативності!

Увага! Працюємо з дотриманням правил техніки безпеки!


Правила техніки безпеки

1.  Перед початком роботи необхідно надіти спеціальний робочий одяг (фартух, нарукавники і т.п.).

2.  Перед початком заняття з образотворчого мистецтва необхідно підготувати робоче місце: розкласти олівці, фарби, папір. Для роботи з фарбами налити воду у баночку.

3.  При роботі з приладдям для образотворчої діяльності вам слід сидіти вільно і прямо. Не горбитися.

4.  При роботі з папером слід уникати: порізів об краї паперу; попадання паперу до рота.

5.  При роботі з пензликом, олівцем або фломастером використовувати інструкцію з охорони життя і здоров'я при поводженні з пензликом і олівцем.

6.  При роботі з фарбами слід уникати: попадання їх в очі, до рота, у ніс; можливості забруднити обличчя, одяг.

7.  Не можна пробувати фарби, клей та інші матеріали на смак.

8.  Протягом заняття необхідно стежити за чистотою рук і робочого столу.

9.  У разі будь-яких неполадок або пошкоджень шкіри обов'язково звернутися за допомогою до дорослого.

10.  Після закінчення роботи прибрати приналежності на місце.

11.  Вимити руки.

12.  Зняти робочий одяг, привести його в порядок і повісити на місце.

 

Результат роботи можете сфотографувати та надіслати на ел. пошту vika6531@ukr.net

або у нашу групу Viber

ПРАЦЮЙТЕ ІЗ ЗАДОВОЛЕННЯМ!

Немає коментарів:

Дописати коментар