Урок 25-26
Проєкт «Новорічний свічник»
Вибір та обгрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту
Історія розвитку обраного об"єкта та виду мистецтва.
Очікування зимового святкового дива майже завжди пов'язане із запахом
мандаринів, новорічними гірляндами і відблисками засвічених свічок. Теплим
живим вогникам потрібно підставку, тому їм потрібні свічники. Незвичайні і
цікаві моделі можна виготовити самостійно, без особливих складнощів, з простих
підручних матеріалів.
Вивчення нового матеріалу
Робота з інформаційними джерелами
Від
епохи палеоліту людина намагалася розсіяти світлом моторошну темряву,
випробовуючи для цього доступні різноманітні світлоносні матеріали й засоби їхнього
збереження.
Первісне
джерело світла – вогонь – застосовувалось не лише для буденних практичних
потреб, але майже до середини XX століття становило чарівну сакральну силу
церковної літургії, посилювало таємничість обрядового дійства тощо.
А
яка роль свічки в нашому динамічному техногенному житті? Думаю, що досить значна.
Живий вогонь свічки необхідний у наш швидкий час, щоб не забути, навіщо живемо.
Запалена свічка - романтичний теплий аксесуар свята. Живий вогонь, сяючий в
свічнику, настільки привабливий і красивий, що від нього, часом, важко
відірвати очі
Полум'я
заспокоює, втішає, піднімає настрій, створює затишну інтимну обстановку. У
мерехтінні полум'я свічок темрява не лякає, а, навпаки, стає "милою"
і "доброю", вона огортає спокоєм і умиротворенням.
Підсвічник,
як і свічки, відіграє важливу роль у створенні певного настрою, причому він
часто непросто доповнює свічку, але й підкреслює красу полум'я, його декоративну
функцію. Дорогі ковані свічники зі срібла і бронзи завжди були предметом
гордості їхніх власників. Однак сучасна динаміка життя вносить свої корективи в
обстановку навколо нас. Змінюються ролі звичних речей і ставлення до них. Ось і
масивні класичні свічники поступилися місцем невеликим і мобільним, створюваним
для певного випадку, конкретного декору столу і кімнати. Нескладно зробити
такий свічник власноруч із самих звичайних матеріалів, він буде гідною
прикрасою, а після свята або вечірки його без жалю можна утилізувати або
залишити до наступного разу.
Свічники – це чарівне диво живого вогню у Ваших руках. Ви
задумувалися над тим, яку дорогу пройшов свічник від звичайного палаючого
вогника до сучасного витвору мистецтва? А починалося все з простого. Людині
завжди хотілося більше світла навколо себе, і вона зрозуміла, що для цього
можна використовувати живий вогонь. І палаючу стихію, як це б не здавалося
неможливо, умістили в маленькому гнотику свічки. З цього і почалася довга
дорога цієї чарівного задуму людства. Свічники змінювали форми і матеріали,
огорталися у вишукані шати різьблень і оздоблень, ставали величними чи
повітряно-ніжними. Але основним у підсвічнику залишався живий вогонь і його
життєдайне світло. Минав час і науковий прогрес залив вулиці міст та селищ
електричним, яскравішим світлом. Здавалося б свічники втратили свою значущість
у сучасному світі світломузики. Та, о диво! Аж тепер ми змогли по іншому
поглянути на казкову чарівність і важливість свічників. Переставши губитись у
просторах буденності, свічники вийшли на перші шпальти романтичних уявлень,
несучи у своєму прекрасному нутрі маленьке палаюче серце. А містика вогню
зачаровує навіть найраціональніші розуми. Саме завдяки свічнику, ми,
знаходячись у серці мегаполісу, можемо на деякий час повернутися в лоно природи
і відчути містичний зв’язок з духом вогню.
Свічники за довгий час історії дуже сильно урізноманітнились
за зовнішнім виглядом. Не останню роль у цьому відіграють матеріали, з яких
вони зроблені. Бувають ковані свічники, підсвічники з кераміки, соляні свічники
тощо.
Ковані свічники можуть виконуватися різними техніками (пайка,
зварювання, гаряче кування), що значно впливає на їхній зовнішній вигляд і
ціну. В зв’язку з цим, ковані підсвічники можуть бути як ювелірних витончених
форм, так і масивних та величних.
Ковані свічники можуть служити підставкою як для однієї
свічки, так і для багатьох, навіть сотень. Це надає кованим свічникам значної
переваги серед широкого спектру аналогів. Крім того, метал є пластичним
матеріалом, який здатен втілити у формі найвибагливіші фантазії. Тому ковані
свічники з однаковим успіхом можуть створювати романтично-робочу атмосферу і
настроювати духовно, як це роблять церковні підсвічники.
Окремою категорією можна виокремити керамічні свічники, які
пасують і для проведення урочистих свят, і для створення затишку у вашому домі.
Керамічні свічники – це подих історії і традицій у сім’ї. Кераміка – матеріал,
який наближає нас до Матінки Природи. Керамічні свічники поєднують в собі
чотири стихії (земля, вода, вогонь і повітря): замішана на воді глина
випалюється у полум’ї і загартовується димом.
Керамічні свічники служать підставкою від однієї до п’яти, в окремих
випадках - більшої кількості свічок. Вони бувають малими й великими, строгі без
оздоблень і прикрашені класичними чи альтернативними візерунками.
Окремо виділяють візерунчасті свічники і свічники для
ароматизації приміщень. Проте всі вони є прекрасним прикладом збереження і
вдосконалення народних традицій.
Особливу ауру формують соляні свічники, що поєднують
романтику з позитивним впливом на здоров’я. Сіль свічника, нагріваючись,
виділяє негативно заряджені іони, які, зв’язуючись із позитивно зарядженими іонами,
очищують повітря і нормалізують мікроклімат в приміщеннях. Кам’яна сіль
допомагає у лікуванні різних захворювань, зокрема: системних респіраторних,
хвороб системи крові, ревматизму, полегшує перебіг алергії тощо. Соляні підсвічники
– це краса, яка лікує.
Вибір та обґрунтування теми проекту
Із
вищезазначеного можна зробити висновок, що існує безліч різноманітних
матеріалів, в які можна втілити художній задум людини і поєднати його з
життєдайним вогнем. Тому ми завжди маємо можливість підкреслити формою свічника
стилістику свого дому і власні естетичні уподобання. Головне відчути, який
матеріал свічника найбільш близький у певний момент – сила металу, сіль землі
чи пластика глини Матінки Природи. А форму й оздоблення нам підкаже наш
художній смак.
Отже, наразі постала
низка проблем, зокрема: у якій техніці виконати об’єкт проектування; які
технології обробки застосовувати під час його виготовлення, щоб він був
естетично привабливим, оригінальним, містив елементи новизни; був
функціонального характеру, мав незначні економічні та гарні екологічні
показники. А ще б хотілося щоб об’єкт проектування поєднав
у собі різні речі, як наука, техніка, мистецтво, що дозволить
реалізувати власний творчий потенціал. За цих умов важливим аспектом було
урахування матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу.
Вибір та обґрунтування теми проєкту
Планування роботи з виконання проєкту
1. Постановка мети й завдань проекту.
2. Вибір об'єкта проектування та доцільність його виготовлення.
3. Підготовка історико - технічної довідки про об'єкт проектування
4. Обґрунтування вибору кращої ідеї для реалізації проекту на основі проведених досліджень. Створення ескізу власного виробу.
1. Метою проекту є створення оригінального свічника з доступних матеріалів процес роботи над яким сприятиме засвоєнню знань із проєктної діяльності, формуванню вміння самостійно працювати з інформаційними джерелами та оволодінню навичками технології виготовлення виробу.
Для досягнення мети проєкту визначимо завдання:
1. Користуючись різноманітними
інформаційними джерелами (журналами, книгами, мережею Інтернет), скориставшись
методом опитування, визначити вимоги, які необхідно врахувати під час створення
свічника набору, а також підготувати інформацію про об’єкт проєктування.
2. Підібрати декілька
моделей-аналогів і проаналізувати їх за встановленими критеріями відповідно до
функціонального призначення.
3. Розробити
конструкторсько-технологічну документацію для виготовлення виробу, підібрати
конструкційні матеріали, інструменти й обладнання, необхідні для роботи.
4. Виготовити виріб.
5. Виконати економічні розрахунки
виробу та дати йому екологічну оцінку.
6. Створити презентацію та провести
рекламу виготовленого виробу.
7. Підвести підсумки роботи над проєктом.
Домашнє завдання: Опрацювати матеріали уроку та зробити відповідні записи щодо створення нового проєкту (назва проєкту, мета і завдання)
Результат роботи надіслати на ел.пошту vika6531@ukr.net


Немає коментарів:
Дописати коментар